Loading...
17 / 5 / 2024

Humans of Vzlet:
Anna Kameníková

Připravili jsme si pro vás nový rozhovorový seriál HUMANS OF VZLET, ve kterém vám každý týden přineseme rozhovor s osobností, která je nám blízká. Herci, umělci, muzikanti, ale i vzletí sousedé, kteří nás inspirují.

Šestou osobností v HUMANS OF VZLET je herečka a spisovatelka Anna Kameníková. Do širšího povědomí se dostala v roce 2011 díky roli ve filmu Jana Hřebejka Nevinnost a za svůj výkon byla nominována na Českého lva i Cenu české filmové kritiky. Vedle filmu a divadla se věnuje také práci pro rozhlas a gastronomii – vydala kuchařku Řešíš/Hřešíš s konceptem zdravých a „ne tak zdravých“ receptů. 

Rozhovor s Annou Kameníkvou vede divadelní lektorka Petra Šavrdová.

 

DL: Ty se ve Vzletu objevuješ v inscenaci Objal mě Bůh a nic. Bylo to tvoje první profesionální setkání s Danielou Špinar a s Martou Ljubkovou? Jestli ano, jaké bylo? 

AK: Ano, bylo vlastně i první neprofesionální. Marta mi byla vždycky mega sympatická, působila na mě klidně, chladně a chytře v tom nejlepším slova smyslu. Daniely jsem se vlastně bála, a pak jsem byla hrozně mile překvapená, jak sympatická je. 

DL: Znala jsi osobu Petra Lébla i před začátkem zkoušení a změnil se případně nějak tvůj osobní pohled na něj? 

AK: Znala, ale velmi povrchově, my jsme se o něm učili ve škole, ale já jsem vlastně o něm nevěděla nic jiného, než že se zabil a že byl Na Zábradlí. 

DL: Psala sis někdy vlastní deník? Jaký pro tebe měl význam? 

AK: Několikrát jsem to zkoušela, protože jsem si říkala, že by se to mělo dělat, ale nikdy jsem u toho nevydržela. Spíš to byla pro mě jedna z dalších povinností a tím pádem otrava.  

DL: Co tě nejvíc fascinuje na divadle?  

AK: Nejvíc mě prostě fascinuje to, jak je to instantní, jenom v tu chvíli, pak už to prostě neexistuje. To žádné jiné umění nemá. Třeba hudba jde nahrát a člověk z ní může mít stejný zážitek, ale z divadla ne. Je to to jediné živé umění.   

DL: Chtěla jsi být někdy něčím jiným než herečkou?  

AK: Nejdřív jsem chtěla být malířka, pak kuchařka. A nakonec zbylo tohle. Ale jsem za to ráda.  

DL: Není vztah k umění někdy pro tvůrce toxický? 

AK: Určitě, umělci jsou úplně šíleně emotivní a hysteričtí lidé, takže vlastně všechno, co by dělali, by pro ně bylo toxické. Takhle se aspoň můžou vyjádřit. 

DL: Čeká tebe nějaká premiéra? 

AK: V Letí mě čeká LÁSKA/Argumentační. Dělá to Kasha Jandáčková a je to o Olive Oylové, přítelkyni Pepka námořníka. O tom, jak se srovnává s vlastním tělem, a o jejich vztahu. 

DL: Zvládáš chodit na některá jiná představení a která bys případně doporučila? 

AK: Snažím se tak jednou týdně. Nejlepší, co jsem viděla za poslední dobu, bylo Otec hlídá dceru na Nové scéně Národního divadla.  

DL: Máš v plánu navštívit i nějaké jiné představení ve Vzletu? 

AK: Teď jsem byla na Should I stay or should I go, bohužel to teda byla derniéra, a to se mi líbilo strašně moc. Pak jsem viděla Sentimetal aneb Noc, kdy na Kavčím plácku umřel Michael Jackson a Orestés se na to jenom díval od Vosto5, a to bylo taky super. Teď mám v plánu jít na První ránu kapitána

 

Bez pomoci by to nešlo

Vzlet realizuje projekty Cyklus vzdělávacích koncertů pro děti ve vršovické kulturní křižovatce Vzlet, reg.č. 0213000097, zaměřený na vzdělávání dětí v oblasti převážně klasické hudby formou koncertů s participací publika a workshopů pro rodiče a děti, založeném na metodě Valentiana a Webdesign a UI/UX webových stránek vzlet.cz/reg.č. 0380001072, zaměřený na vytvoření nového webdesignu a UX/UI řešení existujících internetových stránek kulturního centra Vzlet - www.vzlet.cz.

Vzlet - networking a vzdělávání v zahraničí, reg.č. 0314000092, zaměřený na navázání a prohlubování profesních mezinárodních vztahů žadatele a na rozvoj kompetencí jednotlivých pracovníků Vzletu jednak skrze členství v Trans Europe Halles a účasti na jejích pravidelných konferencích, ale také skrze výjezdy pracovníků na krátké pracovní stáže.