Hudba neapolských chrámů: Collegium 1704 & Collegium Vocale 1704
Neapol patřila k nejvýznamnějším hudebním centrům 18. století. Hlavním tématem zde byla opera, avšak neméně důležitou roli hrála duchovní hudba. Francesco Durante patřil k nejrespektovanějším osobnostem Neapole a je pozoruhodné, že jako jeden z mála tamních autorů nenapsal žádnou operu. O to bohatší však byla jeho pedagogická činnost a duchovní tvorba. Domenico Scarlatti, syn slavného Alessandra Scarlattiho, působil především na královském dvoře v Madridu, avšak v Neapoli vytvořil řadu pozoruhodných duchovních děl, z nichž vyniká především Stabat Mater — dílo mimořádné hloubky a emocionální síly.
Francesco Durante
Miserere
Jan Dismas Zelenka
Statio Quadruplex
Domenico Scarlatti
Stabat Mater
COLLEGIUM VOCALE 1704
COLLEGIUM 1704
VÁCLAV LUKS
dirigent
Naples was one of the most important musical centres of the 18th century. Opera was the main theme there, but sacred music played a no-less important role. Francesco Durante was among the most respected figures of Naples, and it is worth nothing that he was one of the few com-posers from there who did not compose any operas, but his pedagogical activities and sa-cred music were all the richer for it. Domenico Scarlatti, son of the famous Alessandro Scarlatti, worked mainly at the royal court in Madrid, but in Naples he created a number of remarkable sa-cred works, outstanding amongst which is above all the Stabat Mater — a work of extraordinary depth and emotional power.






