Vokální ohňostroj: Maayan Licht & Collegium 1704
Doba baroka byla zlatým věkem virtuózního zpě-vu, kdy kult věhlasných kastrátů hraničil s jejich zbožštěním. V současné době se tomuto nesmír-ně náročnému repertoáru věnují kontratenoři (alt i soprán) a jednou z nejzářivějších hvězd na nebi tohoto specifického oboru je bezesporu izraelský pěvec Maayan Licht. Svojí energií a bravurním projevem fascinuje posluchače na celém světě a u nás mělo publikum příležitost se seznámit s jeho uměním při operních produkcích Národní-ho divadla v Brně — například v Mozartově Figa-rově svatbě s Collegiem 1704 nebo v inscenaci Here I am, Orlando skladatelky Lubice Čakovské, obojí v režii Jiřího Heřmana.
Nicola Porpora
Nel già bramoso petto
Georg Friedrich Händel
Scherza infida
Come nembo
Salve Regina
MAAYAN LICHT
soprán
COLLEGIUM 1704
VÁCLAV LUKS
dirigent
The Baroque era was the golden age of vocal vir-tuosity, when the cult surrounding famous cas-trati bordered on deification. Today, this extra-ordinarily demanding repertoire is performed by countertenors (both alto and soprano), and one of the brightest stars in this specialised field is undoubtedly the Israeli singer Maayan Licht. He captivates audiences around the world with his energy and dazzling artistry, and Czech listeners have had the opportunity to experience his talent in opera productions at the National Theatre in Brno including Mozart’s Le nozze di Figaro with Collegium 1704 and Here I am, Orlando by the composer Ľubica Čekovská, both directed by Jiří Heřman.






