Soirée à Vienne: Lotz Trio & Collegium Vocale 1704
Mozartova Terzetta & Notturni spojují skladatelovu fascinaci basetovým rohem (tenorovým klarinetem) a domácím muzicírováním. Terzetta pro trio basetových rohů představují experimentální miniatury, v nichž nástroj nahrazuje smyčcové party a odhaluje bohaté výrazové možnosti. Při provedeních si počet částí i jejich pořadí volí sami hráči podle aktuálních společenských a uměleckých potřeb. Sei Notturni propojují tři basetové rohy se třemi vokálními hlasy. Jedná se o šest skladeb intimního charakteru využívajících milostné texty.
Wolfgang Amadeus Mozart
Terzetto č. 1 & 3
Sei Notturni
Soave sia il vento
Più non si trovano
Due pupille amabili
LOTZ TRIO
Róbert Šebesta
Ronald Šebesta
Igor Františák
basetový roh
COLLEGIUM VOCALE 1704
Tereza Zimková soprán
Aneta Petrasová alt
Tomáš Šelc bas
Mozart’s Terzetti & Notturni combine the com-poser’s fascination with the basset horn (tenor clarinet) and his love of household music mak-ing. His Terzetti for basset horn trio represent experimental miniatures in which these wind instruments take the place of strings and reveal the wealth of expressive possibilities they offer. When performing the works, the players them-selves choose the number and ordering of move-ments depending on the immediate social and artistic requirements. The Sei Notturni combine three basset horns with three vocal parts. The six compositions of intimate character are settings of texts on the theme of love.






