Collegium 1704: Il basso mondo
První polovina 18. století byla velmi zajímavým obdobím jak pro violu da gamba, tak pro violoncello. Corelliho sbírka houslových sonát op. 5 byla bezpochyby nejoblíbenější sbírkou komorní hudby 1. poloviny 18. století. Giovanni Battista Bononcini, sám mimo jiné violoncellista, patří mezi první generaci autorů, kteří pro violoncello psali sólové skladby. Program doplňují dvě sonáty od autorů, kteří své violoncellové skladby vydávali tiskem v Paříži – ve městě, které bylo v koncertním životě obou zmíněných nástrojů vskutku klíčové.
Z Programu / Programme:
- Arcangelo Corelli
- Sonáta C dur op. 5 č. 3 / Sonata in C Major Op. 5 No. 3
- Francesco Geminiani
- Sonáta C dur op. 5 č. 3 / Sonata C Major Op. 5 No. 3
- Giovanni Maria Bononcini
- Sonáta a moll / Sonata in A Minor
- Jean-Baptiste Barrière
- Triová sonáta č. 2 D dur / Trio Sonata in D Major
Účinkující/Artists:
- COLLEGIUM 1704
- Hana Fleková viola da gamba
- Libor Mašek violoncello / cello
- Jan Krejča theorba / theorbe
- Pablo Kornfeld cembalo / harpsichord
——
The first half of the 18th century was a very interesting period both for the viola da gamba and for the violoncello. Corelli’s Twelve Violin Sonatas, Op. 5 undoubtedly constituted the most popular collection of chamber music of the first half of the 18th century. Giovanni Battista Bononcini, himself a cellist (among other things), belonged to the first generation of composers to write solo music for cello. Supplementing the programme are two sonatas by composers who had their works for cello published in Paris, where the two instruments in question were truly of key importance to concert life.